Efectele facelift-ului aplicat primei generaţii Hyundai i10 începeau să pălească şi citadina sud-coreeană avea nevoie de o schimbare. Necesitate care a fost satisfăcută de noua generaţie i10, prin care coreenii au permis modelului să-şi depăşească în anumite privinţe condiţia.
Am să punctez toate aspectele pe rând, aşa că în prima parte a testului mă voi concentra pe designul exterior şi interior afişat de noul Hyundai i10. Dacă facelift-ul propunea o infuzie de trăsături uşor mai agresive, noul i10 este acaparat complet de această caracteristică, vizavi de aspectul exterior. Lucru firesc, pentru că scena Salonului Auto de la Geneva 2014 a susţinut lansarea debutul oficial al tripletei Toyota Aygo – Peugeot 108 – Citroen C1, modele ce aduc un suflu nou în rândul maşinilor de oraş.
i10 s-a transformat cumva într-o maşină dezvoltată în Europa pentru europeni, iar aspectul actualizat nu face rabat de la regulă. O influenţă mare o are fără îndoială şi poziţia lui Thomas Burkle (care are în portofoliu vechiul BMW Seria 6) ca şef al departamentului de design Hyundai. În consecinţă, i10 arată mai bine, pare mai închegat şi capătă vizibil influenţe de design de la unele modele europene.
Adevărata depăşire a condiţiei de care vă spuneam mai devreme se petrece la interior şi în lista cu dotări pe care le primeşte citadina – aer condiţionat automat, volan încălzit îmbrăcat în piele sau airbag-uri cortină în echipare standard. Odată urcat la volan, am remarcat scaunele comode şi susţinerea laterală bună pe care acestea o oferă. Interiorul nu abundă de complexitate şi nu este nici cel mai călduros cu putinţă, ci mai degrabă aerisit, în sensul bun al cuvântului.
Şi la insonorizare s-a lucrat destul de mult, astfel că zgomotul ce pătrunde în interior este ţinut la respect în oraş, chiar dacă la viteze de peste 100 de km/h începe să prindă curaj. Vizibilitatea este bună, poate depăşită de troienele semeţe întâlnite prin oraş pe durata testului dar în condiţii normale ajută mult la manevrarea citadinei prin spaţii limitate.
Materialele arată decent, nu sunt printre cele mai moi însă progresul faţă de prima generaţie este vizibil. În plus, echiparea de top oferă elemente decorative interesante, care aduc un plus atmosferei generale din habitaclu. Pe bancheta din spate nu încap mai mult de două persoane adulte, poate trei copii în cel mai bun caz. Dar dacă ţinem cont că vorbim despre o citadină, spaţiul pentru cap şi picioare se încadrează în limite acceptabile.
Un atu îl reprezintă şi portbagajul pe care l-a primit noul Hyundai i10, pentru că acesta oferă acum un spaţiu de depozitare cu volumul de 252 de litri, lider în clasă. Spaţiile de depozitare sunt generoase, în special buzunarele din portiere şi cele aplasate între scaunele din faţă, în timp ce bancheta din spate se rabatează 2/3.
Acum că am trecut în revistă forma, e timpul să ne concentrăm pe fond. Cum se conduce noul Hyundai i10, aflaţi din pagina următoare.